Friday, February 18, 2011

Reunion dan Soalan Cepucemas.


Teruja…seronok…berkobar-kobar…tak sabar…suka sangat….serabut…

Tetiba ada perkataan serabut lak kan.Ape ceritt???....

Semua di atas adalah perasaan bukan perasan okay ahkak ketika ini.Ini adalah kerana  ahkak akan bertemu diperjumpaan reunion kengkawan lama sekolah dulu. Memang sangat-sangat lama la tak jumpe diorang.Kira-kira tolak tambah darab bahagi ada lar dalam 10 tahun tak jumpa diorang ni semua.Hari tu dah jumpa dengan semua kengkawan tu tapi berapa kerat je and kejap sangat-sangat,tak sempat nak bercerita panjang dan bergosip with them.

Then ada si kawan ahkak tu nama dia Abby dan Yana telah pun mem planning untuk satu lagi perjumpaan reunion.This time diorang siap buat RSVP kat muka buku fesbuk.Melihat kepada respon ke atas RSVP itu tidak lah ramai mana tapi hopefully yang datang tuh akan dapat la memeriahkan and meng happeningkan jangan pening suda suasana kan.Apakah rupa mereka sama seperti semasa skolah dulu jugak?? Yang pasti nya diorang sudah pun berkahwin dan berkeluarga.Mesti seronok sangat.

Dan sekarang tetiba feel serabut itu datang haaa dia datang dah dia mai dah…haha tetibe.Serabut bukan apa Cuma…..ish entah lah..adoiyaii.

Bukan lah serabut nak mampos mana pun cuma agak segan untuk berjumpa dengan mereka-mereka yang sudah berkahwin dan berkeluarga tu.Ahkak dah dapat bajet dah soalan-soalan lazim bukan pak lazim juai satay tu yer yang biasa dan seringkali diajukan kepada ahkak ni yang single mingle bujang tang tang tang ni bukan andalusia hokey.

Soalan-soalan yang hamper merobek jiwa sanubari ahkak tapi sabar ajelah ni adalah seperti…………..

“Hai cik ahkak datang sorang je ke???”
Helo..ko nak suruh ahkak ni bawa 1 bas ker,wajiblah aku datang sorang…nanti xcukup lak food tu.

“Anak aku dah sorang dah dan sekolah dah pun,ko bila lagi???”
So what??!! aku bila lagi mende hape nyer…ko tu kalau dah anak sorang tu tambah la lagi 2,3,4 lagi dan sekolah kan lah anak ko tu sampai pandai ok..hahhahha

“Teringin nak pergi Raub makan nasi minyak ko…bila lagi beb????”
Hek eleh soalan ni lagi kejadah.Ko tak yah la susah-susah nak pergi Raub semata nak makan nasi minyak.Meh je datang umah aku kat Serdang aku sendiri masak kat umah nasi minyak tu khas special untuk ko anak beranak….oppsss!!!……

Haaaa...Itu lah antara soalan2 yang maybe mungkin akan terpacul dari mulot tempayan diorang yang akan ditujukan kepada ahkak yang gojes tak gojes ni.
Tapi takper…ahkak akan memuhasabah diri dulu  untuk menjawab segala soalan-soalan cepu cemas mereka itu.

Dan itu tidak menjadi halangan ahkak  untuk sangat seronok bertemu mereka-mereka.


Old school betul gambar ni.Ya ampun harap maaf gambar ni je yang ahkak ada okay



Damn...awat huduh bangang ahkak ni..cis!!Haha..




2 comments:

  1. Da,
    Bagitau jer..
    Laki ai tgh outstation kat London 3 hari
    Anak2 ai sorang kat jepun sorang kat Italy, student exchange program.Hihi..bernas tak?

    ReplyDelete
  2. hahha....bernas sungguh kak nana ku ini la..ai like u allzzz...:))

    ReplyDelete