Friday, February 4, 2011

La ikraha fi'd din..

Tiada paksaan dalam agama.Ini adalah tajuk drama yang ahkak nengok di Astro Prima.Hari tu citer ni dah di tayang dah tapi masa tu tak tau kenapa pompuan ni sombong sangat tak layan langsung,tengok gitu-gitu je.  Once upon a time tetibe ada tayang lagi citer tu dan tak tau la yang keberapa kali dah tayangannya masa yang ahkak tonton ni.Tetiba pulak ada naluri nak layan mase tu. Agak-agak sebab layan adalah dah takde citer lain kot that time. Jadinya ahkak pun layan la sensorang tiada berteman..eceh.

Barisan pelakon citer tu okay2 gak la. Pelakon utama nya adalah Sharifah Amani (dia ni sume watak pun sesuai) dan Zack XFactor (suara macho dow,hensem pun boleh tahan,I like). . Watak jahat nya ialah Fauzi Nawawi (dia ni memang sesuai sesangat kalau watak jahat). Masa nengok citer ni memang ahkak tak ganjak mane2 u alls.Citer ni sangat memang awesome la bagi ahkak.Ending citer ni pun sangat best la,sampai meleleh la airmata ahkak ni hingga tersedu sedan dibuatnya. Ahkak kalau tengok citer memang hayati betul2 jalan citer ape semua.Nanti kalau ada ulangan citer ni ahkak konfem akan layan lagi.

Sinopsis sikit.
Mengisahkan Dr.Edward (Zack Xfactor)beragama kristian yang kematian kekasih.Membawa diri ke sebuah kampong dan berkhidmat sebagai seorang doctor di klinik desa dikampung itu.Berkenalan pula dengan Nurlia (Sharifah Amani) gadis yang berpendidikan dari Universiti Al-Azhar,menjadi guru agama di surau di kampong itu.Kemesraan Dr.Edward dan Nurlia mendapat tentangan dari bekas tunang Nurlia.Edward mula jatuh cinta dengan Nurlia.Nurlia menolak cinta Edward kerana penyakit kanser hati yang dialaminya itu.Satu hari Edward telah menerima berita parents nya meninggal dunia dalam kemalangan.Dia sangat bersedih kerana merasakan hidupnya tiada makna lagi.Edward telah dijumpai mati.Sebelum kematian dia telah memeluk agama Islam dan telah mewasiatkan hatinya kepada Nurlia.Hiduplah Nurlia bersama hati Edward.




No comments:

Post a Comment