Wednesday, May 25, 2011

Jalan-Jalan pegi Kuantan

Seronok
           Seronok
       Seronok
Seronok sangat u allzzzzzz.............


Ah Ahkak memang seronok habis lar.Bak kata orang kampung Ahkak,very the happy u allzzz...Ofkoz la seronok dapat pi jalan-jalan cuti-cuti Malaysia.
Cuti Wesak aritu Ahkak dengan kawan-kawan.... Roza,Laini and Domex pi Kuantan.Sumpah bukan nak kata tapi memang nak kata lar nih...nama je Ahkak nih orang Pahang Darul Makmur tapi bukan nya habis lagi jalan-jalan seluruh Pahang tuh.Yo-y0-an jeh anak jati Pahang tapi nanhadau jeh kan.


Dengan kesempatan yang ada nih kawan-kawan dah ajak kan pi je la.Harap maklum okay takde sapa pun sponsor we alllz.We allzz  sponsor diri we allz sendiri tau.


Begerak we allz ke Kuantan hari Ahad pagi subuh gajah.Malam sabtu before pegi tu we allz dah kautim sesama sendiri berjumpa kat check poing at 8 am kat rumah Laini.Then sesiapa yang paling lambat sampai at check point dia akan dikenakan denda belanja we allzz breakfast a.k.a sarapan pagi.
Then huh Ahkak dah agak dah dari awal-awal subuh lagi orang yang akan dikenakan denda itu adalah si Roza.Hahaha memang tepat sekali lah tekaan itu.


Sepanjang perjalanan yang agak jauh itu dari Kei Ell ke Kuantan yang mengambil masa 4 jam untuk sampai kami 4 orang itu takkan nak dok melangut je .Nak tidur kesian pulak kat si abang drebar kite tuh.Jadi nya tercipta lah satu game yang agak ntah ape-ape,macamane lah boleh create game yang macam itu.


Game nyer berbunyi begini....
Dalam setiap perbualan kami itu tidak boleh menggunakan nama sebenar.Harus lah dan wajib lah menggunakan nama yang diberikan kepada setiap orang.Maka masing-masing telah diberi nama Jaja,Lulu,Viva dan Abon.Sape yang tersalah menyebut nama sebenar akan dikira point kesalahannya.Kekdahnye orang yang paling banyak mulot and banyak cakap lah paling banyak terkumpul nya point dia.Paling banyak mengumpul point telah dimenangi oleh Abon..dan naib juara ialah si Jaja.Senak perot sepanjang-panjang perjalanan itu.


Dah habis citer main game bodo itu,ermm sekarang nak citer tempat persinggahan sepanjang perjalanan itu.Persinggahan pertama di Karak,berhenti untuk mengisi pedal perut di pagi hari.Si Abon je makan nasi lemak,katanye sedap.Yang lain tak makan sebab si Jaja ada bawa nasi goreng sardin made by her maid.Habis selesai nasi goreng sardin yang mabeles itu kami pun blah.


Persinggahan seterusnya adalah di Temerluh.Oh sangat rindukan bandar ikan patin itu.Elok sampai di bandar Temerluh we allz jalan-jalan di pasar pagi Ahad yang memang betul-betul kat bandar Temerluh lah.Memang merecik peluh lah dok jalan sampai ujung jalan pasar pagi tuh,memang tak larat luas gila.Bukan ada beli apa pun just jalan-jalan saje.Penat jalan-jalan kat pasar pagi Ahad itu pegi pulak cari makan tengahari.Apa lagi mesti la cari masak asam tempoyak ikan patin.fuhh memang terbaik and awesome lah memang original dari Pahang.


Dah habis mentekedarah asam tempoyak ikan fatin bergerak lah we allz menuju ke destinasi sebenar.


Sampai bandar Kuantan dalam kul 2pm gitu.


Pehhhh sampai je hotel  memang terbaik lah.Hotel 5 bintang u allz,Zenith Hotel nama nya..Hotel tuh memang betul-betul depan East Cost Mall.


Malas nak citer panjang-panjang,tengok je lah gambar-gambar nih sume okay...
Sila lah layan.....

Zenith Hotel


1st class...best-best


Bekpes kat sini




makan-makan jangan tak makan

Makcik-makcik...Makcik kau!!!

Beach Party...ahakz..

Wink-wink....

Ehem-ehem...wekkkkkkkk...

bajet cumel ...boleh blah la woi..:p

Ni lagi bajet cumel lah tuh..tak kuase




depan kedai Kopi Hai Peng at Kemaman

Ki...ki bahhhh.....:))




Itu sahaja....sekian terima kasih :)

No comments:

Post a Comment